en helg med livsmilsstolpar - 081103

milstolpe nr 1, Som jag skrev tidigare, så skulle jag ta ett steg på vägen mot mysigheten eller hur jag nu uttryckte det, jag skulle städa bort massa skit från mitt kök, jag hittade bland annat följande saker som sparats för att de kan vara bra att ha nån gång kanske

22 pepparkaksburkar

vad tänkte jag egentligen? av alla burkar jag tömt på pepparkakor så har jag använt en för lite elektronikgrejer och har potatismos i en...men nu har dessa kasserats o placerats i kontainern på ute på gården, jo jag vet jag borde sopsorterat jag är en dålig människa!! sen så plockade jag undan en massa grejer från kökshyllorna som jag aldrig använder, väldigt stolt över det, borde förståss gjort mej av med det men det finns ju gränser för hur duktig man får vara :oP

milstolpe nr 2 var att jag var på standup för första gången i mitt liv, fy för i helvetes så döskoj det var :oP det var med Özz, Soran, Måns Möller och sist och näst minst Björn Gustavsson...Özz var bäst sen Måns sen soran o sämst var otroligt nog babyfacet Björn, men han vinner en hel del på sin oskuldsfullhet...man märker att han inte e lika rutinerad som Özz och Måns...men man måste ju börja någonstans :o) han kommer nog bli ännu bättre med åren :oP jag lär göra om detta iaf...

Jag lyckas alltid inspireras som fan av sånthär o känner att jag vill ju oxå stå på scen, jag skulle nog kunna klara av det, nästan helt hundra på det...kanske svårt att vara stand up men jag vill vara på scen ändå, lite revy vore kanon :o)

otroligt iaf att man kan skratta så mycket åt dåliga skämt bara de dras på rätt sätt...hur roligt låter det med att björn gustavsson beskriver hur han åkte skidor i en för brant backe när han var magsjuk? men folk garvade iaf :o) kul för dom jag köpte inte riktigt det skämtet :o)

milstolpe nr 3, jag har några gånger i mitt liv försökt mig på att dricka whiskey tycker det varit döäckligt alldeles för skarp smak känns som om det dunstar på tungan...i lördags kväll fick jag svaret på varför!! jag är tydligen finsmakare vad det gäller whiskey oxå, ju äldre ju mjukare smak, fick nån som kostar 1000kr flaskan på systemet, minns inte vad den hette...men vilken otrolig upplevelse det var att dricka detta... jag beskrev det väldigt bildigt för mina nya vänner att det kändes som om jag var en tecknad frusen figur som fick cognac i mej den värmde från magen upp i hela kroppen o smakupplevelsen var så total, där fanns en låååång eftersmak som var så otroligt njutningsfull :o) inte som med godis där eftersmaken ger ett stort begär att ta en bit till utan någe man kunde njuta på länge...frågan e nu bara vad dendära flaskan hette o när har jag råd att införskaffa en sådan? får ta dt när jag jobbar i framtiden :oP

så jag e kär i finwhiskey, stand up och har städat bort burkar...



efter en diskussion med fröken översättare angående ett intressant inlägg på hennes blogg om politisk korrekthet där hon hävdade att det är pk att prata skit om brats!? jag ville först ha det till att nej så kan man inte göra bara för att en grupp e allmänt ogillad så ska man väl inte förtrycka dessa! vi kunde så småningom enas om att om en grupp finns på nån samhällsskala och dom är under en så får man inte trycka ner dom men är de över som brats då är så e det okej...följande uttryck myntades "man ska kramas neråt o får sparka uppåt" sen kom vi väl även fram till att det egentligen är fullständigt onödigt att skrika sig hes om att brats är hemska varelser, bara energislösande...

http://stinabloom.wordpress.com/ läs hennes blogg om det, rätt intressant :o) orkar inte dra allt här så läs även min kommentar på pkinlägget :o)

det får vara allt för nu

leverpastej//Gnudas

Kommentarer
Postat av: Stina

hej kära du! vill bara tillägga att det var du som stod för sammanfattandet och uttrycksmyntandet, medan jag svamlade en aning och slog i luften efter vad jag faktiskt menade. är inte så bra på att vara kort och koncis kan man lugnt säga... :)

2008-11-03 @ 10:34:14
URL: http://stinabloom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0