reminess o planering - 081101

Fick tillbaka en känsla från förr när jag stod i köket... ett par saker fick mej att drömma tillbaka, eller snarare påminna mej om svunna tider, stod vid fönstret, där var lite svalt, höll handen på det varma sköna elementet, tvn igång i vardagsrummet med ett litet mysprogram, kaffekokaren puttrade på sådär underbart som bara en kaffekokare kan låta o helt plötsligt var jag tillbaka i mitt kök i Kårsta en kylig vinterdag massa snö utanför fönstret o min kära sambo existerandes sådär vacker som bara hon kan... var nästan lite känsla av den första söndagen i mars... precis innan klockan 8... så härlig mysig känsla

Just nu e jag dock trött på att drömma om att få tillbaka detdär, mycket exsambon som höjde mysfaktorn...målet nu e nu istället att hitta tillbaka utan just behovet av sällskap...borde la gå? snön utanför fönstret e inte heller så lätt att ordna, men värmen o mysigheten hemma i övrigt borde gå att fixa :o) e mäkta trött på min tidigare fokusering på behovet av att ha någon vid min sida... dessutom så har jag hela tiden varit av åsikten att ett förhållande inte funkar med 2 halvor utan behöver 2 helor...så nu kör vi på att skapa en hel Henke som tillfredställer sina egna behov! Teatergrejen e ett steg i rätt riktning... Nytt kök är steg 2 i rätt riktning :o)

Tyvärr så blev det en paus i både teater o nytt kök under våren när jag inte var ensam, så jädrans korkat av mej! anledningen att jag inte tog tag i köksbiten var "hmmm ere lönt dethär funkar ju bra vi flyttar knaske snart ihop, varför ska jag då lägga energi på mitt gamla kök!?" teatergrejen lades på is för att jag umgicks så mycket med dåvarande flicka att det inte fanns tid till mer än det o studier...hade jag redan börjat med teatern innan jag träffade henne så hade jag troligen inte slutat... jag var korkad! ångrar inte det jag gjorde med exet utan det jag inte gjorde utan henne... ska försöka att inte upprepa det misstaget igen :oP

delmål för nya köket e att jag idag ska ta fram alla saker som jag använder i köket nu och sen tabort sakerna som jag inte använder o lägga upp på vinden, optimalt hade ju varit om jag gjort mej av med grejerna men nu tar vi babysteps!

leverpastej o sånt//Gnuden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0