en sjukt icke pkblogg - 081103

sitter i skolan och försöker fördriva tiden, orkar inte skutta hem om för att komma ner hit igen vid 17 för att ha teaterövningar :o)

läste på svt text (i datorn, jag vet vilka tekniska framsteg världen tagit) att systembolaget jobbar på att man inte ska göra några impulsköp av alkohol, vilket då betyder att man tar bort alkoholhaltiga drycker från hyllorna nära kassan...dethär är jättebra! systemet ska gör allt dom kan för att man ska dricka så lite som möjligt! :o) (intressant affärsidé) något jag o någon klasskompis (minns förståss inte vem, jag var full) anser som dom bör satsa på är att sälja kyld öl på systemet så att man kan börja dricka direkt o njuta o slippa dricka varm öl eller ännu värre vänta på att ölen ska bli kall! eller öl för grillningen i parken, visst det e förbjudet att dricka alkohol på allmänplats men ändå kom igen be nice!

idag har jag kommit fram till att jag har större insikt om framtiden än en professor i kognetionsvetenskap, påstridig jävel detdär hehe...han lyssnade inte alls på mej o mina tankar och idéer...mossigt! jag borde bli professor istället :oP fast det var väldigt intressant ändå, han sa några saker som var givande (kommer inte på vad just nu dock)... något som egentligen inte hade med själva föreläsningen var hur blåögda mina klasskamrater är...folk som ansåg att våran lärare i informationssystem var jättebra och skönt nördig (dom har nu ändrat uppfattning)...dessa människor öste lovord över Peter Gärdenfors och tyckte att han var jättebra och det var jättegivande...inte alls så seg gammal gubbe som de trodde från början... blir lite manodeprissivt på någe vis...först ogilla någon skarpt för hans bok sen älska honom för han har så trevlig bra föreläsning som inte alls e så tråkig som boken...detta blandat med nån masshysteri eller vad det heter när folk följer varandra i fördärvet....intressant undra hur många föreläsningar det skulle ta tills de inte alls gillade honom igen...

känns som om den lille narcissisten vaknat i mej igen och hävdar att jag ser igenom allt...boken var rätt intressant ur vissa aspekter och peter gärdenfors var oxå intressant ur vissa aspekter men varken überbra eller überdålig...samma sak som att jag i helgen inte köpte de torra argument som herr arkitekt hade fått från bok om att gud inte finns... jag vill istället hävda att det finns stora problem i kristendomen och inte gud ur ett naturvetenskapligt perspektiv... gud som en filsofisk tanke och tanken på att det kanske kan vara bra att försöka vara så god som jesus oavsett om han funnits eller inte o oavsett om han gick på vatten eller inte...

e fruktansvärt trött på följajohnmänniskor...varför kan inte folk tänka sjävla o skapa sig en egen uppfattning... jag tror att folk tar andras tankar och uppfattningar lite för lätt o transfererar dem till sig själva... o då missat hela tankeverksamheten som den med tanken först lagt ner... o så bildas en missuppfattning och sen styr man folk att gå o spränga sig i guds namn... jag kan förstå att religion ogillas av många då det på detta vis leder till en massa skit som egentligen inte har med tron att göra egentligen...

nu kanske nån tänker att men klart man kan ta andras tankar och göra till sina egna, man ska bara uppfinna hjulet en gång...men där har vi naturvetenskap! saker som bevisligen funkar...men när det kommer till ens egna tankar och livsuppfattning så måste det vara något som kommer fårn en själv!! så det så

imorgon ska jag leka med fröken översättare, ska bli skojjigt... ska på föredrag om politiskt korrekthet ska bli jättejättespännande jag hoppas att det ligger på en djup nivå...var någon som skrivit en artikel och om jag förstod det rätt så hade personen väldiga invändningar emot personen som ska ha föredraget... var bland annat att han som ska hålla föredraget skrivit i sin bok en fråga om våldtäkt, han hade dragit det till sin spets om en tjej ska skylla sig lite själv med tanke på klädval vid våldtäkt... var något om en kvinnlig kriminalvårdare skulle ha fest i fängelset varit ensam med 20 våldtäktsmän och klätt sig sexigt o börjat strippa för dom........ det e ju inte poltiskt korrekt att diskutera saken ens om man får skylla sig själv vid våldtäkt... i en perfekt värld så ska man inte bli våldtagen hur man än ser ut... men människan är en dum korkad varelse och världen är inte perfekt, jag tycker iaf det är en intressant fråga... som kanske ska diskuteras även om det inte e politiskt korrekt... troligen våldtas personer iaf även om alla sprang runt i grå tråkiga beiga kläder... varför ska man ha larm på bilen? jo för då kanske dom tar den intill min istället.... det är aldrig ens eget fel att man blir våldtagen men man bör ändå fundera på om det är jättelämpligt att göra vissa saker när man vet att vissa blir provocerade och upphetsade av vissa saker och inte kan kontrollera sina "lustar"... vill understryka att jag nu förståss inte anser att det är okej att våldta någon trotts de går naken på stan med en lapp runt halsen där det står att man e kåt... inte på det planet diskussionen ligger... utan mer på det egna planet, vilka risker tar jag när jag gör dethär och dethär när det nu uppenbarligan finns idioter där ute!? fast det är förståss inte politiskt korrekt attt föra denna diskussionen, tror han kommer prata om detta imorgon dock ska bli som sagt jädrans intressant :o)

något annat är rasbiologi, inte heller pk att ta upp, men uppenbarligen så finns det skillnader mellan folkgrupper, enligt csi så har män från norge en gen som gör att dom är recistenta mot vissa sjukdomar...men det gör ju inte att de är mer eller mindre värda för det :o) o i något houseavsnitt så kom det fram att det fanns någon sjukdom som bara drabbade svarta... en intressant fråga då, om man går efter det töntiga sjukvårdssystemet då ska norskättlingar ha en lägre sjukförsäkring än en svart om nu detta e det enda som skiljer dem? sjuk svår fråga dom e värda lika mycket men riskerar att kosta olika...lösningen på det är att ha en statlig sjukvårdsgaranti som behandlar folk oavsett vem fan dom är... för det är ju svårt att kräva det av vinstdrivna företag... eller inte svårt att kräva det men svårt att få dom att lyda...

jag tycker helt ärligt att rasbiologi är intressant ur vissa aspekter, att man kan se genetiska skillnader hos olika folkgrupper, och hur det kommer sig att folk från östra afrika är bättre på att springa långt och folk från västra är mer byggda för att springa kort o fort...men jag anser förståss att kennyaner är lika mycket värda som nigerianer, men det finns skillnader :o) spännande saker... var någon lärare som sa någon gång hur det kom sig att så många svarta i USA var så snabba, anledningen var att man tog slavar från västra afrika, men inte dom sjuka o svaga utan de bästa, och sen på en ickevetenskaplig väg så har det skett en "förädling" som man gör med tex hundar och hästar... Världen har varit sjuk och hemsk med andra ord... drar man sen paralleller på detta till raggning och dejtning så är det ju vissa specifika drag som vi söker, nån kanske vill ha en liten späd barbidocka en tjej kanske e ute efter en stor muskulös snubbe...själv är jag ute efter en givande och intelligent människa... det e ju en en form av rasbiologi, eller särdragsbiologi... undra om detta att man attraheras av olika saker handlar om vad man vill leva med för person eller på ett djupare plan hur man önskar att ens avkomma ska bli!?

ta nu detta som objektiva tankar och funderingar och inte som mina djupaste personliga åsikter...mest fritänkande efter för mycket kaffe :o)

alla människor är alltid lika mycket värda (förutom jag som e lite mer värd ;)  )

leverpastej //Gnuden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0