Dexter is the shit - 081006

Lunchrast o jag glömde ta med mej lunch, jobbigt... lite småhungrig...men för snål o för kräsen för att köpa någon mat...hade teoretiskt sätt hunnit hem o fixa käk...men e även för lat... sitter här o läser bloggar, eller egentligen så läste jag bara en blogg men innehållet i den är något jag borde ta upp ansåg jag :o) Det var bloggen som korrekturläsaren skriver... hon hade en lång utläggande analys om olika sorters bloggar, den personliga, den tematiska, den seriösa, den engagerade och den nördiga, för mer info läs på http://stinabloom.wordpress.com/ jag började genast fundera över var min blogg hamnar. Kom nog fram till att jag e en personlig nördig bloggare, med temat tvserier... (WOHO jag e i 3 kategorier)... Fast kan gärna ta lite kommentarer på det...

Så då får vi väl köra lite tvseriesnack... Livet e underbart (en serie om jag minns rätt men här bara ett uttryck) för Dexter e tillbaka... han e rätt skön... intressant huvudstory denna säsong. Dexter råkade behöva döda en snubbe, i typ självförsvar... en snubbe såg honom... o Dexter måste förståss se till att bli av med denna snubbe... o alla tror att denna snubbe då var den som dödade den Dexter dödade, så ALLA letar efter honom... Givetvis så hittade Dexter honom först, men givetvis så var det en som hittade honom nästan samtidigt o såg Dexter med blodiga händer... så nu lär han nog försöka bli av med det nya vittnet som e en skum åklagare tror jag...

Sen så kom det ett nytt Simpsons i natt... jag e fortfarande mycket skeptisk till denna säsongen... det finns ingen substans i avsnitten, allt går jävligt fort, me not like... dom bryter emot en massa simpsonsnaturkrafter o tid o rum, tex att marge dyker upp ur en bagelucka i stil med någe ur inledningen på stoppa duvan, man får inte bryta mot sånt! Lika störigt som om man skulle lägga in en billig rubrik från Aftonbladet på Dn.

Det var dock en väldigt väldigt kul sak i simpsons idag, Bart fick tag på en mobiltelefon, (Denis Learys), men iaf Bart, mästaren av prank calls ringde en massa barer i världen och bland annat en i stockholm TUFFT!! sen så försökte dom sig på att lägga in politiska budskap i avsnittet marge spårade bart med ett chip i telefonen så detta funkar som ett bra inlägg i FRA-debatten (dom har ju någe liknande där borta, på andra sidan sjön)

Ser man ingen annan serie så ska man se Dexter(får tacka Brother Bear för det tipset för någe år sen) som nu då e inne på 3e säsongen...så man har mycket kul att se om man vill avverka alla avsnitt :o)

Det var nog allt, leverpastaj// Gnuden

Kommentarer
Postat av: Stina

dexter är galet mycket the shit. det var jobbigt ett tag under strejken när det var torka på dexter och alla andra amerikanska kvalitetsserier, enligt mig. men nu får man sig en regelbunden dos igen. välbehövligt.

kul att du läste inlägget - tänkte när jag var färdig att "det här orkar väl ingen ta sig igenom..."! ;)

2008-10-06 @ 16:29:05
URL: http://stinabloom.wordpress.com
Postat av: Tixe

Jag läste också Stinas inlägg om bloggvarianterna och insåg, om än något motvilligt, att jag har en nördblogg. Betyder det att jag är en nörd..?

2008-10-08 @ 13:04:34
URL: http://tixe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0