Skulle bli lärare och så lite seriesnack - 081008

Varför finns det så mycket ointresserade elever? sjukt drygt... jag hade blivit lärare annars... älskar att lära ut till nån som verkligen vill lära sig. Tog idag ett steg emot ett sånt liv... jag hjälper ju redan folk i skolan så varför då inte ha betalt för det? frågade min ena lärare hur man ska göra om man vill bli labbassistent... Lär inte hända förrens i sommar, så under tiden får jag roa mej med klasskompisarna :o)

Frågan e bara, om jag skulle gilla detta dömycket, kan jag då få kneg som lärare på högskolan? eller måste man typ plugga o forska o sånt för det? e inte så intresserad av att forska... har inte tillräckligt med csn för en magister heller, e inte så intresserad av att ta en magisterexamen heller... lixom woho jag läser en massa skrivna artiklar, för att bekräfta det jag kommer fram till i en studie skriver det sjukt akademiskt o får en examen, det får räcka med en kandidat...

Något av det roligaste som finns är att lära någon något och fundera ut nya pedagogiska grepp på hur man ska förmedla det... fast det gäller ju bara intresserade människor... nån jag ska motivera har jag inte lust att prata me känns meningslöst...

Undrar om jag egentligen var pedagogisk igår när jag sammanfattade en jädrans skum föreläsning och förklarade vad läraren menade o skickade det till en klasskompis, vet inte ens om hon läser det, kul var det iaf :o) såg det mer som någe jag gjorde för min egen skull men man vill ju ha lite feedback...


Seriedelen

Dåligt med serier idag, bara Beverly Hills...inte så värst intressant avsnitt, varken kelly eller brenda var med... hoppas nu inte att de bara var med för att dra igång serien, då blir jag ledsen... dom måste ju bygga vidare på gamla intriger JU det var ju hela grejen... idag kändes det bara som vilken serie som helst... var inte alls så exalterad som förra veckan när jag satt o berättade för Tixe via msn allt som hände (tror hon var minst lika exalterad som jag)...

Men den repar sig kanske? vi får hålla tummarna!! Det gör jag iaf :oP

Tror morgondagen blir en seriefri dag tyvärr :o( får la knarka ett o annat avsnitt av allå allå, rätt skojjig serie det me :o) o sen när jag e klar med den så kanske det blir ebba o didrik för Tixes skull ;o) så vi har någe annat än våra egna kärleksbekymmer att diskutera :oP fast inte mycket som kan vara så givande som det...

leverpastej//Gnuden

Kommentarer
Postat av: Tixe

Verkar som en konstig magisterutbildning...så är det väl ändå inte? Det är ju under magisteråret man känner att man så smått börjar "komma ikapp" lärare, författare, forskare, och man har seminarier och diskussioner på en mer jämlik nivå. Men visst finns det högskolelärare som inte forskar, det är nog inte omöjligt att få ett sådant jobb (på ganska basic kurser då av förklarliga skäl, men det är väl helt ok).



Men tänk också på att det inte bara är lärare i skolor som pysslar med utbildning... Beror ju på vilken bit av det du vill åt, men vi har tex folk här på avdelningen som pysslar med training-biten av produkten. Utformar material och håller kurser för användarna.



Jag är glad för din Beverly Hills-uppdatering. Vi pratade om det (gamla varianten) på fikarasten häromdan och jag hängde med mycket bättre sen du påmint mig om karaktärerna. Ja du skulle varit med... mest två personer som diskuterade livligt, vi andra satt stumma av beundran över hur mycket de kom ihåg.

2008-10-10 @ 11:21:11
URL: http://tixe.blogg.se/
Postat av: Tixe

Hörru det är ju inte jättetrevligt av dig att inte ens godkänna mina fina kommentarer..!! ;)

2008-10-13 @ 13:03:11
URL: http://tixe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0