syskonskap värt 4950kr - 081018

Varför!? visst vi e släkt men jag orkar egentligen inte hjälpa syster med hennes dator...visst det e ju sånt man ska göra? Kan ju roa mig med att gissa på hur många förolämpningar från hennes o hennes sambo det kan komma... ere inte frisyren så ere kläderna eller någe annat...sen har vi alla de rasistiska och homofoba kommentarerna som duggar tätt...

Jag o min narcissistiska ådra e kanske inte alltid den mest ödmjuka och politiskt korrekta människan på denna jord men jag försöker iaf...visst jag kan skylla på att jag e diagnostiserad narcissist, hon kan väl skylla på att hon inskränkt svedalabo och genomsnittsmalmöit som idkar köksbordsrasism... Nu bör det kanske sägas att jag inte klankar ner på de malmöiter jag umgås med, ni verkar inte vara rasister, men o andra sidan så umgås jag inte med rasister så ni e ju inte ett genomsnitt...

Nu ska jag iaf iväg om en stund och hjälpa syrran med hennes dator... jag trodde att jag fixat en problemfri lösning med Internetuppkoppling som på riktitg skulle vara pnp, men inte då...så får la ta på mig lite ansvar där...

väldigt tråkigt att man inte kan ha en vettigare relation med ens närstående än bara en hjälprelation...farsan har även nån gång sagt, hjälper vi dej med det så hjälper du oss med det...trodde att det egentligen borde vara att jag hjälper någon för att jag vill hjälpa den inte för vad den gjort för mig!?

e så trött på att folk bara kommer till en för hjälp med saker, ofta datorrelaterat...eller e det så världen funkar? att man börjar hjälpa varandra och sen kanske det kan bli en djupare relation efter...jag var helt säker på att det skulle vara tvärt om...var en gång en vän som hade problem med datorn...men hon kände att hon inte kunde ringa av den anledningen för vi hade inte pratat på ett tag det e ju förståss inte heller rätt... men vi hade en etablerad relation...

nu efterlyser jag självklart INTE mekaniska relationer som fungerar att man umgås si o så mycket o gör kompissaker (vad nu det e) innan man kan få hjälp av mig...men vänskap kommer först, annars så vill jag nog ha betalt :oP ska iaf få en gyrostallrik som tack för min insats med syrrans dator, frågan e bara om en gyrostalrik kan kompensera för deras sätt att vara...

gyros + syskonskap = datorhjälp + förolämpningar + köksbordsrasism + homofobi??

en kompis till mig, som jag ändå ser som relativt närstående även om vi inte umgås så mycket, har en högskoleutbildning, frågade om hon kunde fixa lite kompisrabatt på det hon sysslar med, men det gick ju inte för hon har ju lagt 4 års tid på det o varför ge bort det gratis...det kan man ju hålla med om e ett sunt sätt att se det på... jag har hållt på med datorer sedan vi fick vår första dator 1984, så i 24 år...det e ju typ 5-6 högskoleutbildningar med magisterexamen... hur mycket kan jag då ta betalt? vi hade en idékonsult i skolan som sa att när han hade små övningar på tetrapack så tog han ut 2500kr/timmen...

gyrotallrik kostar typ 50kr, tar kanske 2 timmar att hjälpa syster, det borde betyda att vår syskonrelation är värd 4950kr... :oD

ska väl pallra mig iväg och fixa detdära trådlösa nätverket nu då...

leverpastej//Gnuden

ps: anser du som läser detta att vi är vänner, så tveka aldrig att be om hjälp nånsin, jag älskar att hjälpa folk.ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0